tv3.lv

Eiropas Kausa BMX sacensībās Valmierā, iespējams, notikusi krāpšanās

Tiek pieļauts, ka kāda BMX braucēja treneris pirms sacensībām, slepus esot mainījis starta barjeras iestatījumus, kas citus sportistus nostādīja neizdevīgā situācijā.

Tagad starptautiskajai riteņbraukšanas asociācijai lūgs izmeklēt notikušo.

Pie TV3 vērsās BMX treneris Miks Puķītis, kura audzēkņi arī piedalījās 25. un 26. jūnijā Valmierā notikušajās Eiropas Kausa divu posmu sacensībās.

Treneris skaidro, ka ziņas un aizdomas par veiktām izmaiņām starta barjeras krišanas ātrumā parādījās jau sacensību laikā.

Tikai pēc sacensībām Miks Puķītis piekļuva novērošanas video un pārliecinājās, ka pēc oficiālajiem treniņiem vēlu vakarā, pirms sacensību pirmās dienas, tiešām pie starta barjeras ir darbojies Ivo Lakučs ar savu audzēkni Kristenu Krīgeru.

“Notika tas, ka piektdienas vakarā, piektdienas pēcpusdienā bija oficiāli treniņi, un pēc tam “uzpeldēja” informācija, ka plkst. 22.30 vakarā trasē ir ieradušies sportists Krīgers un treneris Lakučs un veikuši manipulācijas ar starta barjeru,” stāsta Miks Puķītis.

Pastāv aizdomas, ka tika pārprogrammēts starta barjeras krišanas ātrums: “Tas, ko var ieprogrammēt, cik ātri viņa sāk bremzēties. Respektīvi, jo lielāks šis milisekunžu skaits tajā taimerī, jo vēlāk viņa sāk bremzēties, līdz ar to tā krīt ātrāk.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Ņemot vērā, ka par iespējamajām izmaiņām starta barjerā zināja tikai treneris Lakučs un sportists Krīgers, pārējie sportisti tika nostādīti ļoti neizdevīgā situācijā.

“Tā starta kustība, tas sākums, tam ir ārkārtīgi liela nozīme. Nozīme, vai izkustēsies no vietas un spēj būt tos divus, trīs vai piecus centimetrus priekšā vai aizmugurē,” norāda treneris.

Pēc vairākkārtējiem aicinājumiem un vairāku BMX klubu oficiāla iesnieguma tikai šajā nedēļā notikušais izvērtēts Latvijas Riteņbraukšanas federācijas padomes sēdē.

Treneris Ivo Lakučs sēdē atzina, ka novērošanas video ierakstā ir redzams viņš kopā ar Kristenu Krīgeru. Lakučs pieļauj, ka apsūdzības izvirzītas, lai nomelnotu viņa un Krīgera panākumus.

Lakučs pārliecināts, ka starta barjeras pārprogrammēšana neesot notikusi. Brīvajā laikā no pamatdarba viņš esot pārbaudījis starta barjeru un sagatavojis rezerves pulti. Tas darīts, lai sacensības noritētu bez aizķeršanās, jo starta barjerai agrāk esot bijušas problēmas.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Es esmu 100% pārliecināts, ka barjera krita tieši tāpat kā treniņu laikā, jo iestatījumi netika mainīti,” norāda Ivo Lakučs.

Latvijas Riteņbraukšanas federācijas izpilddirektors Artis Ozols, uzklausot abu pušu stāstīto, atzīst, ka notikušais ir kaut kas nebijis: “Šis ir būtībā unikāls gadījums, tāpēc arī tā situācija ir tāda, būtībā ilgi velkas. Ja skatāmies no pārkāpuma, notikuma brīža, kas ir jūnija beigas, tagad ir jūlija vidus. Īsti tāda noteikuma punkta nav, kas precīzi regulētu šo gadījumu.”

Tāpēc Latvijas federācijas pārstāvis sola tuvāko divu nedēļu laikā atrisināt šo jautājumu, vēršoties Starptautiskajā Riteņbraukšanas federācijā. Starptautiskajai federācijai būs jāizlemj, vai ir noticis pārkāpums, un, ja ir noticis, kāds soda mērs pienākas vainīgajiem.

Veido stāstus par cilvēkiem, kuri, par spīti grūtībām, palīdz sabiedrībai ar savu darbu un liek noticēt iedzīvotāju spējām radīt ko jaunu un noderīgu. Rūp mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošiba ielās, kā arī ekoloģijas problēmas.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm